Small Cute Grey Red Outline Pointer
Your IP is :
Vă vorbeşte echipa " Ceva Nou" , bine aţi venit la blogu' prietenos ! Aşezaţi-vă comod , beţi un ceai , citiţi noutaţile pe care vi le-am pregătit sau doar uitaţi-vă la poze ! Ascultaţi puţină muzică sau căutaţi o recomandare pentru un film , pentru asta suntem aici ! Hai , zâmbiţi puţin :)
Skin by Le Vans
»Recomandare de carte .
Tuesday, October 16, 2012



Bună seara tuturor ! Deabia aşteptam să scriu acest post . Pfiuu , în sfârşit ! 
Astăzi vă recomand o carte minunată , "The Perks of Being a Wallflower" de Stephen Chbosky. Din păcate cartea este disponibilă doar în engleză , nu a fost tradusă nici acum în română, după 12 ani de la apariţie .. fapt ce mă întristează enorm. Totuşi, lectura este una destul de uşoară în engleză deoarece veţi observa că autorul nu foloseşte cuvinte grele şi nici expresii rar întâlnite. "The Perks of Being a Wallflower" este aceea carte pe care o citeşti seara , înainte de culcare şi care te ajuta să meditezi altfel asupra zilei pe care ai avut-o. De multe ori cartea aceasta chiar m-a "relaxat" din punct de vedere psihic . Am uitat să vă spun că titlul se traduce prin "Avantajele de a fi un timid" ,  "wallflower" înseamnă mai exact o persoană care iese neobservată dintr-un colectiv ,  dar acest cuvânt  poate avea şi sensul de băiat/fată fără partener/ă de dans :) Să vă spun câte ceva despre carte , mai exact despre subiect -
Tema : Charlie,un adolescent de 15 , este pe punctul de a-şi începe primul său an de liceu .Cu scopul de a se descărca emoţional ,Charile, scrie regulat diferite scrisori unei persoane anonime în care descrie numeroase scene înţelese şi neînţelese , ciudate şi emoţionante din viaţa acestuia.
Nu vreau să intru în detalii prea amănunţite pentru că nu vreau să vă stric lectura , vreau să descoperiţi singuri  cartea , aşa cum am făcut şi eu . Nu ştiam  prea multe despre această carte când m-am decis să o cumpăr , dar ceva m-a atras .. şi vă spun imediat ce,un citat din ea şi anume "We accept the love we think we deserve" . Sincer , mi s-a părut ceva foarte real şi cuprinzător. Întreaga poveste are o încărcătură emoţională peste limită , în opinia mea , lucru care mie îmi place . Ador când citesc personaje neînţelese precum Charlie pentru că emoţiile şi sentimentele lor mă transpun într-o nouă fiinţă , da sună puţin ciudat dar vă spun adevărul .Deasemenea un alt lucru foarte interesant la carte mi s-a părut această atmosferă melancolnică  redată în opinia mea de tehnica descrierii , Charlie povesteşte despre anumite aspecte mai delicate cum ar fi : iubirea , prietenii şi familia într-un mod dublu , pozitiv şi negativ o să observaţi şi singuri acest aspect.Un alt plus al cărţii sunt personajele , în afară de Charlie ,personajul principal , îi avem pe Sam şi Patrick care sunt două modele pentru protagonistul nostru .Prin ei Charlie îşi înfrânge temerile şi îşi trăieşte visurile , în preajma lor se simte "infinit" . Mi-au plăcut la nebunie pasajele care descriau ieşirile sau ritualurile celor 3 . 
Da , sunt foarte multe lucruri de vorbit despre această carte şi mi-e teamă că dacă nu închei în curând o să mă culc la 3 dimineaţa . 
Chiar dacă m-am simţit de multe ori tristă citind cartea , la ultima pagină a epilogului am zâmbit şi i-am urat acelaşi lucru  lui Charlie: "Mult noroc în viaţă !" ( La sf. Charlie îşi ia rămas bun de la corespondentul său anonim şi hotărăşte să nu îi mai scrie , în ultima scrisoare  îi mulţumeşte pentru înţelegerea şi timpul acordat şi îi urează optimist " Noroc în viaţă, prietene!" )

Vă aştept cu păreri în noua secţiune a blogului "TALK"( în stânga blogului) , sper că vi s-a părut interesantă recomandarea mea , o seară plăcută vă doresc . 
P.S : "The Perks of Being a Wallflower" filmul , regizat de autorul cărţii cu acelaşi nume , a apărut deja în cinematografele din toată lumea . Să sperăm că va sosi şi la noi în curând !!!



Labels: , ,

words spilled @ 12:54 PM / leave goosebumps here